• banner xcc2
  • banner event
  • banner xcc3
  • Het karakterweekend.

    een fysiek en mentaal uitdagende reis

  • De 4e Musketier event: Een jaarlijkse bron van inspiratie

    voor alle musketiers en hun vrienden!

  • Samen op weg

    als vrienden, broeders, Musketiers...

Voorbereiding

Bereid je voor op het karakterweekend

We willen je op het hart drukken om je voorbereiding voor het karakterweekend serieus te nemen.

Kom naar de startdag! Daar krijg je essentiële informatie en geven we ook al een aanzet voor het thema dat we op het weekend zullen behandelen. Je weekend begint daar al!

 

Fysieke voorbereiding

Je zal 72 uur fysiek bezig zijn. Je zal daarbovenop ook nog eens mentaal uitgedaagd worden. Het belangrijkst om te weten is dat je nooit alleen staat: je hebt een team dat je kan opvangen en dat deze reis samen met je maakt.

Tijdens het weekend zal je heel wat kilometers afleggen en andere fysieke uitdagingen zullen ook niet uit de weg gegaan worden.
Als je niet de trap op kan lopen zonder buiten adem te geraken, is het hoog tijd om te beginnen trainen. Ga eens joggend naar de bakker of plank een minuut voor je je bed opzoekt. Zet de televisie af en ga een avond met vrouw en kinderen zwemmen in je lokale zwembad!

 

Gezondheid

Luister naar je lichaam! Neem - zeker in de week vóór het weekend - ook voldoende rust! Bij het trainen las je voldoende rustdagen in, zo voorkom je blessures. Ga niet voor een marathon trainen als je nog nooit gelopen hebt zonder je huisarts te raadplegen!

Bij duursporten (en daar mag je het weekend ook onder rekenen), is je voeding van essentieel belang. Je lichaam heeft voldoende brandstof nodig om een topprestatie neer te zetten. Wij zorgen op het weekend voor een gebalanceerde voeding, die voldoende calorieën voorziet om het weekend aan te kunnen.

Merk je tijdens het trainen dat je terugkerende klachten hebt, zoals hoofdpijn, desoriëntatie, zwakheid,... raadpleeg dan een dokter.

We zien elk jaar mannen met blaren. Een veelvoorkomend maar te vermijden probleem. Loop je schoenen voldoende in! Kom niet met nieuwe schoenen naar het weekend! Gebruik eventueel blarenpleisters of vaseline als je steeds op dezelfde plekken blaren krijgt. Langzaam opbouwen en niet te veel ineens wandelen is en blijft de beste methode om blaren te vermijden.

 

Paklijst

Bekijk HIER de paklijst! Hou je hier strikt aan!

Inspiratie voor mannen en gerechtigheid - wereldwijd!